• Haal en breng service
  • De nummer 1 Aixam Dealer

Onze locaties

Over ons       Nieuws       ANWB Brommobieltest 2010

ANWB Brommobieltest 2010

1 NEWS_READING_TIME_ADD

Terug

De ANWB heeft samen met een aantal ervaren rijders brommobielmerken getest. De resulaten zijn gepubliceerd in de ANWB Kampioen van september 2010.mooi en luxe.

 "Van  de zeven geteste voertuigen laat het remgedrag bij maar liefst vier exemplaren te wensen over." AIXAM is als enige van de drie grote merken wel veilig. "Remmen doet hij prima: bij een noodstop word je niet geconfronteerd met nare verrassingen."

Als je de testrapporten van alle merken leest, komt alleen de AIXAM Crossline als geheel veilig uit de bus.  In tegenstelling tot bij alle andere merken constateert de ANWB bij Aixam geen enkel onveilig aspect. Volgens de ANWB is niet alleen het remgedrag van vier merken onacceptabel, ook worden er de nodige kritische kanttekeningen geplaatst bij alle andere merken.

Lees hieronder de complete testrapporten van de zeven merken en trek uw eigen conclusie! 

Aixam Crossline Evo 

Aixam is de grootste Europese fabrikant van brommobielen. In 2007 werd het Franse merk nog eerste in de brommobieltest van de Kampioen. Sindsdien is hun belangrijkste model, de Crossline, nauwelijks gewijzigd. Dat het de Fransen lukt om te midden van allerlei gloednieuwe modellen een tweede plaats (Het gaat hier om de ‘meest favoriete' brommobiel van het testpanel, waarbij het uiterlijk de doorslag heeft gegeven) te veroveren, zegt veel over de kwaliteiten van deze brommobiel. Remmen doet hij prima: bij een noodstop word je niet geconfronteerd met nare verrassingen. De Crossline is dankzij zijn grote ramen erg overzichtelijk en geeft bovendien een ruimtelijk gevoel. Daarnaast is hij vrijwel rammeltjesvrij en heeft hij de grootste kofferruimte. Die bagageruimte is ook nog eens uitstekend toegankelijk door de lage tildrempel en een enorme achterklep. Ons testexemplaar was uitgedost in de ‘Limited'-trim, compleet met lederen bekleding en allerhande glimmende bedienings­knoppen. Ergonomisch is er ruimte voor verbeteringen (de raambediening zit op een onlogische plek; onderaan de middenconsole). (Ook auto's hebben dit; de één vindt dit onlogisch, de ander vindt dit juist praktisch) Ook stuurt de brommobiel vrij licht.

De volledige test vindt u hier.

 

Publicatiedatum 10/09/2010
Wat klanten vertellen
Claudia Gerards

Die beste Adresse, wenn es um Microcars gibt !!!

 10 / 10 Claudia Gerards
18-10-2025
Jolanda Renierkens

Heel tevreden over dit bedrijf ..Goede top service ,staan altijd.meteen klaar als er iets scheelt .Komen de.auto ophalen ...

 10 / 10 Jolanda Renierkens
16-10-2025
Jo Gerits

Ben al meer 20 JAAR KLANT en al 18 nieuwe brommobielen daar gekocht ALTYD GOED GEHOLPEN NOOIT klachten gehad GOEDE monte ...

 10 / 10 Jo Gerits
14-10-2025